štvrtok 1. januára 2015

Eoin Colfer - Nesmelý zabijak (P.A.S.C.A. #1) /RECENZIA

 
Autor: Eoin Colfer
Originálny názov: The Reluctant Assassin ( W.A.R.P. )
Séria: P.A.S.C.A.
Diel : I. 
Počet strán : 312
Vydavateľstvo : Slovart  



Pamätáte sa na tie časy, keď ste boli o trochu menší ako teraz a čítali ste tak dobrú knihu, že ste zabudli na všetko naokolo. Keď bola každá kniha rovnako dôležitá a každý hrdina bol váš obľúbený. Nechceli by ste zažiť niečo podobné aj teraz ? Ja som myslela , že sa mi to nepodarí, že sa ma knižka nezaujme... a potom som sa začítala .. a nemohla som uveriť.

Viktoriánsky Londýn, cestovanie v čase, šialený kúzelník, mladá agentka FBI a chlapča z 19. storočia, ktoré vychovával nájomný vrah. To všetko v jednej knihe. A hoci si myslíte , že cestovanie v čase je otrepaná téma, tak sa nechajte prekvapiť a Eoin Colfer vám ukáže, že všetko sa dá vymyslieť originálne. Zoberie vás na cestu po najchudobnejšej štvrti Londýna , cez tú najbohatšiu až po náš moderný svet. Nevytvoril nový svet , zobral ten pôvodný a pretočil ho. Postavám zobral to čo im bolo známe a postavil ich pred veci , ktoré nikdy nepoznali .

V príbehu vystupuje dievča, mladá agentka Chevron - "Chevie", ktorá ma strážiť istú kapsulu a sledovať či z nej niekto nevylezie . Na druhej strane je chlapec Riley a ten má zabiť starého muža . Spočiatku som mala pocit, že to nie je nič pre mňa, ale potom, o pár kapitol ďalej sa začal príbeh vyvíjať a Colfer ma prekvapoval každou kapitolou . Hneď si všimnete, že kniha je napísaná skutočne dokonalo a autor si dáva obzvlášť záležať na detailoch. Vymyslel originálny spôsob cestovania v čase a vytvoril postavy , ktoré si obľúbi aj dospelák. A konečne to bola kniha s ozajstným záporákom , nebol to len taký "na oko" zlý hrdina , ktorý vlastne ani zlý nie je . Garrick bol svojsky strašidelný a mnoho krát som mala na rukách zimomriavky. Postaral sa o napätie v každej jednej kapitole a nedal mi oddýchnuť. V knihe nebolo jediné hluché miesto, vždy sa v príbehu niečo dialo, či niečo zamýšľal zloduch alebo Riley. Nikdy som sa vyslovene nenudila. Dej príbehu je písaný z pohľadu viacerých postáv, no autor to to zvládol perfektne a dokonca to bolo po prvý krát, kedy mi takýto štýl písania nevadil. Ja som si to obľúbila. Poznala som tak všetky postavy rovnako dobre a autor sa nemusel zaťažovať zbytočnými opismi, lebo na tie aj tak času nebolo a knihe rozhodne nechýbali.

Počas deja sa striedali prvky modernej technológie, viktoriánskeho Londýna , akcie a humoru. Nečakala by som , že sa autorovi podarí do tak úžasného príbehu dostať ešte aj humor. Bola som zakaždým milo prekvapená keď ma prinútil zasmiaťsa. A rozhodne takých chvíľ nebolo málo. Rileyho slovník s 19.storočia  s poznámkami Chevie rozosmeje každého.

"Take That sú naozaj melodický. A Boh žehnaj Harryho Pottera, viac k tomu nemám čo dodať. Keby nebolo jeho, celý Londýn by pohltila čierna mágia."

Kniha bola nakoniec veľkým prekvapením, aj napriek tomu že som čítala Artemisa Fowla, nečakala som že aj táto séria by mohla byť rovnako dobrá. Aj keď koniec, ma možno trochu sklamal, čakala som nejaké riadne "bum" , ktoré ale príbehu chýbalo. To mi ale zážitok nekazí a knihu odporúčam každému, kto miluje viktoriánsky Londýn a akciu. Odporúčam ju všetkým 11-13-ročným deťom ( ale aj starším :D ) tie si ju zamilujú. Príbeh ma vrátiť do čias keď som čítala Artemisa, aj keď tento bol úplne iný. Teda ak si chcete prečítať niečo čo nie je príliš zložité a niečo originálne- toto je tá kniha ...

Moje hodnotenie : 4/5 hviezdičiek 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. Knisu nájdete - Tu




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára