pondelok 16. marca 2015

TAG : Od začiatku až dodnes alebo keby bolo keby




Tagy väčšinou nepridávam, už tu riadne dlho žiaden nebol ale teraz som urobila výnimku a predsa len jeden vyplnila. Bola som nominovaná Katkou na blogu Grace of books  v Tagu o začiatkoch čítania a spomienok naň o spisovateľských a čitateľských snoch - dopĺňa sa s mojim včerajším článkom, tak prečo nie ? 


1. Keď si ešte nevedel čítať, ako si vnímal príbehy, čo ti čítali rodičia, známi ? Chcel si sa naučiť čo najrýchlejšie čítať, aby si si mohol čítať celé hory príbehov sám ?

Nepamätám sa, či som sa hnala za poznaním písmen, ale spomínam si ako som večerné čítanie kníh zbožňovala. Každý mesiac som si z knižnice požičala celú kopú rozprávok, ktoré mi potom mamka alebo ocko v posteli čítali. Vždy som si všetko detailne predstavovala a ešte nešikovnými rukami potom zaznamenávala na papieri ako ilustrácie do kníh. 

2. Písal si v detstve nejaké vlastné poviedky, básničky, rozprávky ? Keď áno, o čom boli ? Aké boli tvoje námety ?

Tvorenie mojich "knižiek" bola snáď ta najlepšia činnosť ako sa zabaviť. Povyťahovala som vždy hrozne veľa papierov, zospinkovala ich, či zlepila a vymýšľala rôzne rozprávky s autentickými ilustráciami. Pamätám sa na detektívku o ružovom slonovi a morských pannách a môj vlastný príbeh nápadne sa ponášajúci na Harryho Pottera :D Potom som knižky vždy dávala celej rodine ako Vianočné darčeky.

3. Patrilo čítanie k tvojim veľkým záľubám v detstve, čítal si len tak sem-tam, alebo len keď si musel písať do školy čitateľský denník ?

Ja som už ako malá veľmi radá čítala ( toť, tu som včera písala článok :D ) a čítala som skôr pre seba než do školy pre čitateľský denník, ten som rebelsky zavrhovala a často krát knihu ani nečítala. Nemala som rada ani knihy z čítanky, či tie, z ktorých som prednášala v škole. Neznášala som keď ma niekto do niečoho nútil, knihu som si musela vybrať ja a aj sama si povedať, aby som ju čítala.



4. Túžil si niekedy napísať vlastnú knihu a stať sa slávnym spisovateľom ?

Veľa a často. Ba o tom snívam doteraz, myslím, že ani neprestanem. Je to jeden z mojich najväčších snov a nejako takto cez blog si to trénujem. V počítači mam uložených zopár rozpísaných príbehov a každý nápad si podctivo zapisujem. Tak teda raz, možno, bude niekde aj moja kniha- a snívam tiež o tom, že si ako pravý výtvarník , navrhnem sama aj obálku. 


5.* Chcel by si nám povedať, o čom tvoje prvé vymyslené príbehy boli?

Dosť často som len kopírovala iné príbehy, a filmy :D Keď sa to tak vezme, tak som písala fanfictions. Mam desiatky príbehov o Harrym, Ronovi a Hermione, ktoré som si sama povymýšľal. Neskôr som chcela byť originálnejša, písala som veľa detektívok, a rôzne dobrodružné poviedky. Doteraz mám v počítači príbeh o astronautoch a jednu krátku poviedku o dievčati z detského domova, ktorá z neho spolu s najlepším kamarátom ujde. 



6. Keď si porovnáš staršie a terajšie časy, zmenil sa tvoj vzťah ku knihám ? Ako ?

Mydlím, že sa nezmenil. Mohol sa len prehĺbiť a čítanie už neberiem len ako zážitok, teraz , už je to mnoho krát hlavne oddych, a prenesenia do iného sveta.

7. Chcel by si sa venovať literatúre aj v budúcnosti, napr. aj odborne ? Chcel by si niečo predsalen napísať a vydať ?

V budúcnosti chcem robiť niečo trochu iné, pravdepodobne zostanem pri umení no sen o napísané knihy si nenechám vziať. Budem tráviť noci, a rána písaním až kým sa mi to raz nepodarí. Nevzdám sa toho, som predsa vášnivý čitateľ, milujem knihy a raz bude jedna niesť aj moje meno .


Ďalej nominuje Kristy z blogu  Čítaj a môžeš byť kým chceš

1 komentár: