nedeľa 17. júla 2016

Cassandra Clare, S.R.Breenan, M.Johnson - Magnus Bane: Zápisky Veľkobosoráka //RECENZIA

Magnus Bane. Zápisky veľkobosorákaAutor/i: Cassandra Clare, Sahar Rees Breennan, Maureen Johnson
Originálny názov: The Bane Chronicles
Séria: Nástroje smrteľníkov /dodatok k Tieňoloveckej ságe 
Počet strán: 448
Vydavateľstvo: Slovart 
Väzba: Tvrdá s lesklým prebalom 

O čom to je?: Magnus Bane to nemá v živote ľahké, pretože pre bosoráka sú na prvom mieste vždy problémy iných. Jeho život je dlhý, rad jeho mileniek a milencov ešte dlhší. No Magnus má dar, ako byť v pravý čas na správnom - alebo aj nesprávnom - mieste. Francúzska revolúcia, prohibícia v Amerike alebo prvá veľká bitka medzi Valentinom a Tieňolovcami je len zlomok z toho, čo Magnus prežil na vlastnej koži. Za štyristo rokov sa toho nazbieralo toľko, že mu to nikto nikdy neuverí. A týchto jedenásť poviedok... Magnus pravdepodobne preklína toho, kto ich vypustil do sveta.
***

Vždy, keď si zamilujete sériu kníh, spôsob akým autor píše, postavy, s ktorými trávite roky a dej plynúci cez tisíce strán, ste schopní siahnuť po každej podobnej knihe od daného autora, či po knihe o jednej z postáv hoc je to i buchľa sťa tehla a celý obal sa jej priam ligoce - bez toho by to však nešlo, lebo veď Magnus je veľkobosorák, Magnus miluje trblietky a všetko čo je Magnus musí vyzerať ako Magnus 

Vo veľkolepom ligotavom začiatku musím navždy zapísať, že som bola viac ako očarená obálkou, lebo áno, to je také knižné začať recenziu výzorom obálky, hoc si stále hovoríme "nesúď knihu podľa obalu" - lenže tu by sme sa mali zastaviť. Spomenutá veta totiž pri mojej recenzii zohrá dôležitú úlohu. Tešila som sa, viac než dosť, na moment kedy konečne otvorím túto modrú knihu a začítam sa do tých ohromných, neuveriteľných zážitkov Magnusa Banea. Postava, ktorú si v sérii Nástrojov smrteľníkov zamiloval nejeden čitateľ, sa mi vryla do pamäti okamžite. Magnus je geniálny, je to postava, na ktorú nemožno zabudnúť. Výrazný, vtipný, originálny a v mnohých okamihoch má v sebe viac ľudskosti než mnohí ľudia vôkol neho. Rovnako ako každého iného fanúšika Tieňolovcov ma teda pekne zahrialo pri srdiečku keď mi domov prišla kniha so zlatým nápisom. 

Nemôžem nepripustiť, že to začalo viac ako dobre. Krásny obal, ilustrácie pred každou kapitolou, zaujímavé názvy a nezameniteľný Cassandrin štýl. To ako dlho mi sprvu trvalo prečítať  hoci i jednu kapitolu som pripisovala škole, povinnostiam, nedostatku času a iným starostiam, no i keď som mala času dosť, ba priam hromadu, i tak som sa nevedela preniesť cez jednotlivé stránky a kapitoly sa len ťahali a ťahali. Kniha je tvorená rôznymi príbehmi, ktoré sa cez seba prebíjajú v rôznych časových obdobiach. Každý príbeh je zaznamenaný v samostatnej kapitole, nenadväzujúc na predošlý, čo ja, ako som zistila, veľmi neobľubujem. Milujem knihy, lebo s nimi zažívam dobrodružstvá, lebo sa dokážem vžiť do príbehu odohrávajúceho sa v najrôznejších kútoch sveta, lebo pri nich veľa zažijem, no a tu v knižke tvorenej nesúvislým dejom, som sa nedokázala vžiť do niekoľkostranovej kapitoly. Každý príbeh bol o niečom inom, niekde inde a v úplne rozhádzanom čase. Kniha sa mi čítala veľmi ťažko a niektoré kapitoly mi prišli aj zbytočne zdĺhavé. Často nepomohol ani Magnusov šarm, ba ani humor.


Kniha je skvelá pre každého fanúšika tejto série. Dozviete sa kopu vecí, ktoré inak nemáte šancu zistiť. Objavíte zaujímavé historky z Magnusovho života, niekoľko vtipných zážitkoch, niekoľko lások, množstvo dobrodružstiev a akcie a samozrejme, zažijete si veľa a veľa Magnusa. Možno sa zabavíte a možno vás kniha, rovnako ako Magnus očarí. Mne však nesadla, takmer som ju nedočítala a položila na poličku. Príbehy sa len ťahali a neraz som mala pocit, že napísať takúto knihu je len marketingový ťah. Čakala som oveľa viac, čakala som nespútanú knihu, čo ma prilepí ku kreslu, príbehy plné farebných explózií, no namiesto toho ma zaujali kresby v knihe a na slnku sa meniaci nápis. Knižka sa aspoň krásne vyníma medzi ostatnými dielmi série a je skvelým doplnkom pre každého fanúšika.


Moje hodnotenie: 45%


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart
Knižku si môžete kúpiť napríklad aj TU 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára